Mitt träningsschema

Nu tänkte jag dela med mig av mitt eget träningsprogram, vilket är upplagt på 5 dagar då tre av dem är på gymmet och två utomhuslöpning.

Dag 1
Armar & axlar

Uppv.  rodd 10 min
- Raka axellyft
- Liggande bicepscurl i dragmaskin (DM)
- Liggande tricepscurl i DM
- Kabeldrag åt sidan
- Bicepscurls i DM
- Kickback
- Drag till hakan
- Bicepscurls
- Tricepspress
ev. rodd 10 min

Dag 2
Löpning

Dag 3
Mage & rygg

Uppv. löpband 10 min
- Magmaskin (som raka crunches)
- Ryggmaskin (som rygglyft fast sittandes)
- Crunches m. viktskiva
- Bålrotation
- Ryggresning
- Crunches i DM på knä
- Latsdrag
- Rodd m. stång
- Boll mot bröst
ev. löpband 10 min

Dag 4
Löpning + bröst

- Bänkpress
- Hantelpress (liggande)
- Armhävningar
- Bröstpress

Dag 5
Ben

Uppv. cykel 10 min
- Benspark
- Hamstringcurl
- Knäböj
- Hamstringcurl - boll
- Benpress
- Jägarvila
- Adduktion, Abduktion, Flexion, Extension
- Vadpress
- Enbensböj
- Sissy squat
ev. cykel 10 min


Yes, there it is!
Än så länge har jag bara hunnit testa på benpasset och det brände skönt! Har ni några frågor är det bara att lägga en kommentar så ska jag svara på det :)
Löpningspassen har jag inte utvecklat mer, eftersom jag är "nybörjare" på att springa så tar jag det som det kommer, men jag ska vara ute i minst 45 min i alla fall.

Ikväll blir det troligtvis löpning för min del, kanske även lite bröst.
Ha en härlig dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0