70:e inlägget

Ja, det stämmer! Jag är aktiv :)

Nu har jag varit och skaffat gymkortet, blev bara ett halvår, men det är nog bra, för vi kommer ha så mycket praktik i vår och jag vet inte vart jag ska vara än.

Men jag har i alla fall aldrig sett ett gymkort som ser ut såhär:


Så jag ska snart dra till gymmet :) Kommer bli härligt!

Jag handlade lite när jag var ute också, och när jag kom hem såg det ut såhär på badrummet:

De var ju lagom roligt att komma hem till det... Gör dom så en gång till blir jag arg :P

Blev mycket bilder i det här inlägget och nu kommer en till.
Har ju glömt att visa min fina cykel jag fick från Orsa kommun efter lite om och men..

Såhär var det:
Jag använde mig av skatteverket när jag skulle göra min adressändring och då mantalsskrivs man dit man flyttar helt automatiskt. Mycket praktiskt. När vi fick reda på att vi antingen fick välja mellan en cykel eller en hyra på 2000:- kollade jag snabbt upp om jag var folkbokförd i Orsa, och det var jag, så jag valde cykeln.

I onsdags levererades cyklarna till skolan och jag gick för att hämta ut min. Men tydligen var jag inte alls folkbokförd här!! Nähä! J*vla skit! Det for ut många svordomar ur munnen, för jag visste att jag var skriven här! Hur F*N kunde det bli så fel??!

Jag fick lov att kolla upp allt en gång till, och jag var visst skriven här och kunde då hämta ut min fina cykel på bilden ovan.

Jag hatar Skatteverket! Dom har inte koll på något! Det som var mest lustigt var att de listor skolan hade där det stod vilka som var folkbokförda i Orsa skrev de ut på morgonen samma dag, onsdag, och då var jag inte skriver här. Men innan och efter onsdagmorgonen var jag det. Lustigt!

Jag förstår om ni inte fattar var jag just har förklarat, men men.

Nu ska jag ta en frukt och sedan gå till gymmet.
Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0