Stockholmsresan

Nu var det 5 dagar sedan jag skrev mitt senaste blogginlägg. Men jag har varit i Stockholm med min underbara klass från osadag till fredag, och igår var en slappis dag eftersom Stockholmsresan var så intensiv.

På onsdagen besökte vi Sturebadet, en spa-, bad- och gymanläggning, mitt i Stockholm. Det var sååå fint!! Och det skulle vara så enromt roligt att jobba där, men jag trivs inte i Stockholm..
Vi besökte även Kerstin Florian, som är ett jättekänt märke inom spabranchen.
På onsdagkvällen klev vi på Cinderella, och vi besökte även båtens spaavdelning. De hade gjort väldigt fint och hade fått in väldigt mycket på den lilla platsen de blev tilldelade. På båten såg vi kändisar som Tony Irving (som för övrigt är en asrolig människa!!!) och sångaren i Arvingarna.

På torsdagen klev vi av båten runt 16-tiden och åkte till Elit Hotel Arcadia, ett 4-stjärningt hotell där vi skulle spendera natten.

På fredagen klev vi upp tidigt för en underbar hotellfrukost och begav oss sedan till Axelsons Gymnastiska Institut. Det är de som ska leda vår massagekurs på skolan. Efter det bar det av till efterlängtade hälsomässan! Allt för hälsan hette den. Det var så roligt! Hur många utställare som helst, hur mycket gratisgrejjer som helst och många kändisar (Laila Bagge, Blossom Tainton-Lindquist, Anna Skipper, Fredrik Paulún och Plexus). 

Det har helt klart varit en rolig resa, och Hälsomässan åker jag på nästa år igen!



Till träningen. 
Idag har jag varit på gymmet, det var länge sedan nu så mycket välbehövligt. Armar och rygg fick sig en genomkörare. Med rodduppvärmning i 5 minuter och lite spinningövningar på slutet. 

Jag glömde min träningsdagbok, så jag kommer inte ihåg vilka övninger jag gjorde, mitt korttidsminne är uselt som jag har nämnt tidigare :)

I morgon ska jag konditionsträna i 45-60 minuter, men jag kanske slänger in lite styrka då med, får se om jag orkar det efter 25 minuter på löpbandet (eller cykeln) och 25 minuter på roddmaksinen.

Hur går det med er träning? Det vore jättekul att få reda på hur ni lägger upp era träningspass :)

Kramar  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0