Viktigt med mål

Att sätta upp mål för sin träning är A och O. Utan dina egna mål kommer det inte kännas viktigt att träna. Och för att nå målen måste du träna. Det är också bra om du kan sätta upp en tidpunkt då varje mål ska vara uppnått.

Här är mina mål:
* Cykla Tjejvättern 2010 på max 4 timmar. 
Jag har cyklat Tjejvättern 4 gånger nu och det är alltid lite roligt. Förra året fick jag den bästa tiden av alla gånger, 4 timmar 1 minut. Då var sträckan på nio mil, vilket de från och med i år har utökat till tio mil. Så i år blev tiden 4 timmar 27 minuter. Alltså till juni 2010 ska jag cykla 10 mil på 4 timmar :) Kommer gå!!

* Uppnå en mer definerad kropp.
Jag vill att mina muskler ska synas helt enkelt. Det ska synas att jag är vältränad. Det här kan ta lång tid men jag satsar på att jag ska ha uppnått det till nästa sommar.

*60 kg som en konstant vikt.
60 kg har varit min målvikt så länge jag har tränat. Jag vet att jag inte kommer ha svårt att nå den så i framtiden kanske den går ner till 58 kg. 60 kg ska jag väga senast 31 januari 2010 (min födelsedag btw), sen ska jag jobba på att hålla den vikten. 

*Göra en Tjejklassiker.
En Tjejklassiker innehåller följande lopp: Tjejvättern 10 mil (cykel), Vansbro Tjejsim 1 km (simning), Lidingö Tjejlopp 3 mil (löpning) och Tjejvasan 3 mil (längskidor). Alla dessa lopp ska vara utförda under ett år (inte kalenderår), du kan alltså starta och avsluta med vilket lopp du vill men de ska göras på loppens utsatta datum för registrering. 

Är du i tagen med att börja träna så kanske du inte borde sätta upp såhär stora mål. Ditt mål kanske kan vara: Kunna löpa 3 km utan att stanna. En väldigt bra start!

Så, sätt er ner och skriv ner några mål och delmål, det kommer ni ha nytta av och det kommer kännas skönt att kunna pricka av dem när de är avklarade!

Lycka till!


  


Kommentarer
Postat av: Bex

jag vill också cykla tjejvättern, kanske inte på 4 timmar men jag vill göra det ;p

btw, jag tror jag kmr börja träna inne efter jul (antagligen hälsofabriken) innan det ska jag va ute (:

2009-08-28 @ 17:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0