Träning med barn

Min mest aktiva (tror jag i alla fall) läsare tycker det är svårt att få in träning i hennes schema. Hon har en liten dotter på 1 år och hon vill att det ska vara lätt att träna "ihop" med henne. Promenader med vagnen var tydligen inte bra.. Eller??

Där har du faktiskt fel :) Att promenera är en jättebra träningsform och den är väldigt skonsam mot kroppen. Lägger du in promenaden innan du äter frukost blir den ännu mer effektiv. Det går faktiskt att ta en joggingtur med barnvagnen, kravet är väl att man måste springa på en jämn terräng. Men det är också väldigt bra träning!

Det finns också många syrkeövningar du kan göra med barnet, både i och utanför barnvagnen. Är du ute och går kan du t.ex. köra utfall, och därifrån kan du lägga till att du sträcker bakre benet när du kommit upp. Du tränar i alla fall både baksida och framsida lår.

Du kan öven lägga barnet under dig när du gör armhävningar och när du kommer ner så "gullar" du lite med henne. Hoppas hon ligger stilla bara ;)

Du kan sätta henne på magen när du gör situps, eller så kan du helt enkelt "använda" henne som "hantel" ;)

Allt låter jättedumt och korkat, men du får en närhet med henne samtidigt som du tränar din kropp.

Hoppas du har fått några tips nu :)

Ha en bra dag, nu ska jag laga pannkakor :)


Kommentarer
Postat av: Lotten

Tack för alla kloka tips! Folk kommer skratta ihjäl sig när jag går förbi med barnvagnen och gör "utfall", men det skiter jag i! :D



Jag har faktiskt ett par inlines och blir jättesugen på att åka lite nu när jag hör att du varit ute. Men jag tycker det är lite läskigt... :-)

2009-09-07 @ 15:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0