Frukost

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, men jag är inte riktigt en bloggare känner jag, och tiden prioriteras inte hit heller. Men jag skriver lite när jag känner för det så ni som följer mig kan ju gärna fortsätta med det :)

Fick en fråga om vad jag äter till frukost och om jag kan ge förslag på olika frukostar. Och ska jag vara helt ärlig så är jag den sämsta på att variera mina frukostar. 
Det jag äter är:
*Naturell yoghurt med müsli
*En eller två grova mackor med smör och skinka

That's it. Varje dag... Dåligt jag vet, men jag älskar det verkligen!
Så några olika förslag nu då:
*Gröt av olika former, havregryns-, mannagryns-, fiberhavregrynsgröt. Alla tre är bra! Lägg på en klick sylt eller äpplemos, eller varför inte lite frukr och bär?
*Yoghurt/fil med müsli eller allbran-flingor.
*Ett/två kokta ägg med juice och en macka.

Jag äter alltid osötat bröd till frukost. Och det bästa är ju att man kan variera påläggen så att det känns olika, t.ex:
*keso
*avokado
*kalkon
*skinka
*gurka, paprika, tomat, massa olika grönsaker.  
*m.m

Mitt tips är att äta olika frukostar för då ser man alltid fram emot det. Och som jag säkert har sagt tidigare: frukosten är det viktigaste målet på dagen!

Har ni inte tid att äta på morgonen?
Gör en smoothie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0