Planering och mål

Nu ska jag dela med mig utav mitt träningsschema under januari och mina mål under 2010.


Om ni har ett svagt minne av hur min förra träningsplanering så ser denna väldigt annorlunda ut. Istället för att göra tre olika muskelgrupper per pass kör jag bara två nu, plus att jag har lagt till kondition på nästan varje pass. Jag har märkt att det händer så mycket mer med min kropp när jag kör mer konditionsträning. Siffrorna i sambans med cardion står för antal minuter.
 
Jag vägde mig igår, och jag har gått ner 2 kg sen jag vägde mig sist (när det nu var... men jag tror inte det var mer än 1-2 veckor sedan)! Jag är jätteglad över det.


Det syntes inte så himla tydligt.
60 kg: Jag har planerat att jag på två månader kan gå ner 3 kg. Är jag riktigt duktig tar det ännu kortare tid. Att gå ner 1 kg per vecka är en hälsosam viktnedgång sägs det. Och blir det så för mig väger jag 60 kg vecka 11, redan i mars alltså. de vore det bästa, men man ska inte ha allt för strikta planer tycker jag.

Tjejklassikern: under 2010 och början av 2011 vill jag ha klarat Tjejklassikern. Den består av Tjejvättern 10 mil (vilket jag vill klara av på max 4 timmar), Vansbro Tjejsim 1km, Lidingö Tjejlopp 3 mil och Tjejvasan 3 mil. Jag tänkte börja med Tjejvättern i år och då kommer jag alltså avsluta med Tjejvasa 2011. Detta kommer jag klara, det vet jag, men just nu handlar det om pengar, det är INTE billigt att anmäla sig till dessa lopp, plus att det kostar pengar för att få en registrering på att man har klarat Tjejklassikern. But I will do it!!

Kost: Jag vill äta nyttigt och regelbundet. Att äta på olika tider är bland det sämsta man kan göra, men när man går i skolan är det inte så svårt. Det värsta blir att "orka" laga nyttig mat, det tar lite längre tid...

Självförtroende: "Genom träning (och kost) ska jag bli mer nöjd med min kropp och uppskatta mig själv mer." Det finns inget otydligt här :)

Kom nu ihåg att detta är en Målplan för hela 2010. Så jag har tid på mig, hihi.
Har ni några frågor om detta, eller vad som helst, så är det bara att lämna en kommentar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0