Hur vill du må när du blir äldre?

Ojoj, säger bara en sak:
Det var en jävla tur att jag hade med mig en banan till gymmet!

Ja, för idag började jag må illa igen, efter ungefär halva tiden. Så då tog jag min banan och sen kunde jag köra på som vanligt igen!
Måste börja äta mer till frukost!

I alla fall, dagens två träningspass blev ihopsatta till ett (besökte alltså gymmet en gång istället för två).
Satt 30 min på cykeln och svettades, blev av med 301 kcal.
Gymmade i 50 min, blev av med 291 kcal.

Det är så härligt att pressa sig nästan varje dag (2 vilodagar/vecka), känna att svetten rinner och att man verkligen arbetar mot de mål man har. Men även att man ser att man sakta men säkert når sina mål.

Rör på dig för att få en bättre hälsa, och må bättre. Du blir piggare och kanske lite smalare eller varför inte starkare! Det är kul när man märker en positiv förändring med sin kropp. Genom träning minskar man risken för diverse sjukdomar, och man kommer bli piggare som äldre. Är inte detta värt att jobba lite för? Att bara röra på sig minst 30 min varje dag är kanonbra!

Ta en funderare, och ta reda på hur du vill leva ditt liv.

Så hörs vi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0