En klagofri värld


"A Complaint Free World"

Ja nu ska ni få höra.
Det här armbandet står för en klagofri värld och jag (och många av mina klasskompisar) är ett steg i den riktningen.

Det tar 21 dagar att byta ut/bryta en vana/ovana, och vi ska se om vi kan sluta klaga på 21 dagar. Varje gång jag klagar, det minsta lilla, måste jag byta handled armbandet sitter på. Och det hobbiga är att varje gång jag klagar börjar allt om från början. Så har jag klarat mig utan att klaga i t.ex. 2 dagar och klagar på något den tredje dagen, så är jag på dag 1 igen.

Låter jobbigt kanske, men det är en bra utmaning, för det finns så mycket i ens vardag man klagar på som egentligen är pettitesser (om det nu stavas så). Så nu ska vi bli av med allt småklagande :)

Detta ingår i hälsa och välmående, för hur kul är det att klaga, och framför allt, hur bra mår de man klagar på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0