Axlar och biceps

Nu har jag klarat av dagens träning. Idag blev det bara axlar och biceps, ingen kondition alltså. Så, därför tog jag tillfället i akt att träna hemma.

Jag tog hjälp av hantlar och gummiband. Bicpes kan man inte variera så mycket, men jag gjorde så gott jag kunde. Axlarna däremot, de fick en ordentlig genomkörare idag. Kom på övning efter övning, men jag tog även hjälp av "Stora boken om styrketräning" (en till bok som är otroligt bra!).

eftersom jag inte har hantlar som är så tunga här hemma, så får man fokusera på repetitioner. Alltså, är det för lätt och du inte har möjlighet att ta tyngre vikter, gör 20-30-40 repetitioner istället, beroende på vad du känner för. Jag körde 20 rep gånger 2.

Här kommer två smakprov på vad jag gjorde för övningar:

Detta är en övning för axlarna som är riktigt tung. Börja med en lite lättare vikt än vad ni vanligtvis kör med.



Bicepsövning med gummibannd. Mitt gummiband är från Casall och kan köpas i tre "styrkor", Easy, Medium, Hard. Jag har Medium.


Förövrigt kommer det här att bli en bra dag.
Hörs kanske något mer idag, det vet man aldrig :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0