Dagens träning

Nu har jag tagit igen morgonens "ligga-kvar-i-sängen-promenad". Det blev faktiskt en längtra runda till och med, 5 km resp. 50 minuter! Och sen har jag gjort det ännu jobbigare genom att börja gå med hantlar. Vanliga människor köper vrist/handledsvikter, alltså band med "sand", eller något, i som man sätter antingen runt handlederna eller runt vristerna. Men, jag har inte pengar till det just nu, så jag kör på mina knallgröna hantlar på 0,45 kg/hantel. Fungerar finfint!

Sååå fint leende... NOT!!!

När jag kom hem tog jag fram min boll och gjorde dessa övningar:
Raka crunches (situps) - boll: 10*4. Golv: 10*4
Sneda crunches (situps) - boll: 10*4. Golv: 10*4
Plankan - Rak: 1 min, Höger sida: 1 min, Vänster sida: 1 min.
Triceps - 10*4.

I morgon har jag sovmorgon till 10.30, så då lovar jag att det blir en morgonpromenad! Sen har jag yoga i skolan i 1½ timme, det är något jag aldrig har provat på så det ska bli väldigt kul och spännande! det blir en härlig träningsdag i morgon också :)

Stegen då? Nej, jag har inte kommit upp i 10 000 idag heller... Skulle jag gå till skolan skulle jag säkert göra det, men jag cyklar istället för annars tar det för lång tid att ta sig hem på den 1 timme långa lunchrasten. Så, I blame it on school ;) Men 7400 steg ungefär, blir det idag.

Vi hörs, kram!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Åh vad duktig du är!! Själv skulle jag gå på Core för första gången ikväll, men är superförkyld. :-( Får skjuta upp det en vecka. Attans!!



Min gamla stegräknare jag hittade funkade väldigt dåligt. Den räknade ungefär 50% fler steg än man gått. Och den satt inte fast ordentligt så jag tappade den hela tiden och då nollställdes den... Ska köpa en ny imorgon på Sportringen.



Lycka till på yogan!

2009-09-02 @ 13:17:06
URL: http://www.alveling.se
Postat av: Lotten

Vad tror du om det här?

http://hundredpushups.com/

2009-09-02 @ 13:18:54
URL: http://www.alveling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0