Klara, färdiga, gå!

Man har hört så ofta attman ska röra på sig minst 30 minuter per dag. Men man har också hört att man ska gå 10 000 steg per dag.
Säger vi att du satsar på att gå en promenad på 30 min varje dag, kommer du upp i ca 4500 steg, sen får man ju räkna till det man går hemma och så också. 
Men satsar du istället på att gå 10 000 steg per dag är det ungefär lika mycket som en promenad på lite mer än en timma.

Hur ska man nu hålla koll på antalet steg? Jo, en stegräknare är en perfekt investering. Det finns stegräknare i alla möjliga prisklasser och ju dyrare de är desto fler funktioner har de. Jag själv har en stegräknare som visar antalet steg och hur många km man har gått, och det räcker gott och väl! Jag tycker inte ens att km-funktionen är något bra! Men min stegräknare kostade ca 250:-.

Så vad är nu bäst? 30 min eller 10 000 steg?
Satsa på stegen tycker jag! Det är lätt att komma upp i 10 000!

För att göra det hela lite roligare, kan vi starta en grej :)
Jag skriver in varje dag hur många steg jag har gått och så kommenterar ni ert antal också! Det vore väl kul? Jag startar redan ikväll och så kommenterar ni när ni vet hur många steg ni tagit :)

Kör hårt! Kram.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Jag hänger på!! Ska bara leta fram min gamla stegräknare först... :-)

2009-08-31 @ 14:07:58
URL: http://www.alveling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0